Zaznacz stronę

Czym jest reklama natywna?

Realizujemy z naszymi partnerami różnego typu kampanie reklamowe. Choć sami jesteśmy młodą agencją to zbieraliśmy doświadczenia już wcześniej. Poszukując przy okazji sposobu na reklamę idealną. Jednak taka nie istnieje. Za pomocą dostępnych narzędzi i metod można oczywiście wybrać właściwą grupę odbiorców i dostosować do niej przekaz, ale nigdy nie będzie on dobrany idealnie pod każdą jednostkę.

Nastąpił jednak przełom – pojawiła się reklama natywna.

Zmiana algorytmów Google i zmienione zachowanie użytkowników pomogła w zwiększeniu świadomości i zapotrzebowania na format reklamy, który już wcześniej obecny był w wielu kampaniach reklamowych.

Blokowanie reklam jest już standardem.

Często bywało tak, że content, który był podawany użytkownikom Internetu był nachalny i źle dopasowany. Nie wzbudzał zainteresowania, emocji, lecz „przygniatał” natłokiem informacji o promocjach, niższych cenach itp. Dlatego treści reklamowe bardzo często zwyczajnie są pomijane.

Po za tym za pomocą Adblocka, który został pobrany już ponad 310 milionów, użytkownicy zaczęli radzić sobie z niewygodnymi i często denerwującymi reklamami banerowymi.

Algorytm Googla również się zmienił. Zaczął stawiać na dobre jakościowo treści, które wspomagają pozycjonowanie, często przysznosząc bardzo dobre rezultaty.

Odpowiedzią jest reklama natywna.

Reklama natywna to płatna forma reklamy, która może występować pod postacią grafik, wpisu w social media, treści video itp. Ma przyciągnąć uwagę użytkownika na daną usługę bądź produkt i to w sposób subtelny, najlepiej odpowiednio stargetowany i wyważony. Powinna być także wpasowana w layout strony (portalu) i współtworzyć całość z jej contentem.

Warto pamiętać, że content marketing nie jest reklamą.

Reklama natywna to nie tylko reklama.

Forma tej reklamy spełnia również jeszcze jedno ważne zadanie – minimalizuje poczucia natarczywego atakowania reklamami w trakcie przebywania na serwisie, stronie itp.

Content tworzy użytkownik, reklamę natywną zleca ekspertowi.

Według badań przeprowadzonych przez firm konsultingowych w zakresie mediów cyfrowych  OneSpot i 614 Group trend reklamy natywnej będzie wzrastać, choć już obecnie uznawana jest za wartościową formę reklamy. Większość użytkowników stwierdziło także, że jest ona dla nich interesująca i skuteczna.

wykres_ContentClarity

zdj.:http://prasa.info/artykul/url,1097/

Możliwości wykorzystania reklamy natywnej są szerokie i wbrew pozorom nie występują jedynie w Internecie.

Poniżej przykład wykorzystania reklamy natywnej znanej marki połączonej z reklamą ambientową. Była ławka, na której mógł każdy usiąść nad hasłem „Smart Ideas for Smarter Cities”.

01-1-smarter-ideas-for-smarter-cities-ibm-ogilvy-france

zdj.: http://ambientesdigital.com/ads-for-smarter-cities-ibm-ogilvy/

Inną ciekawą reklamą posłużył się Ryanair reklamując Mastercard. Otóż przy wpisywaniu captcha jako potwierdzenia logowania w celu dokonania zakupu biletu należało wpisać hasło „Mastercard everywhere”. Nieszablonowy sposób sprawdził się tu doskonale, a hasło zapadło klientom w pamięci. Samo narzędzie zabezpieczające o nazwie captcha jest dobrym przykładem reklamy natywnej.

 

ryanair_captcha_ads_mastercard

 

Według nas warto zainteresować się właśnie tą formą reklamy i zobaczyć jakie przyniesie skutki.

<p>Udostępnij:</p>
Share on Facebook
Facebook
0

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij