Zaznacz stronę

Content marketing – napędza markę! 

Content marketing  jest strategią, która polega na tworzeniu wartościowych treści oraz właściwym ich dystrybuowaniu. Wartościowe treści to takie, które dostarczają konkretnych oraz rzetelnych informacji. Content wykorzystuje jednostronny przekaz reklamowy, który wpływa na budowanie długofalowej i trwałej relacji pomiędzy firmą, a jej klientami – fanami.

Content marketing sprawdzi się zatem jako skuteczne narzędzie do popularyzacji marki, ale również i do zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach internetowych w tym Google, które promuje dobrą treść. Stąd dobrym pomysłem jest prowadzenie bloga na własnej stronie internetowej, czy też umiejętne prowadzenie komunikacji w obszarze mediów społecznościowych.

Do wartościowych treści należeć mogą:

  • Poradniki, zawierają konkretne informacje np. na temat sposobu użytkowania produktu. Najlepiej, aby były dopasowane do konkretnej grup odbiorców.
  • Artykuły sponsorowane, mające najczęściej wzbudzić zainteresowanie budując przekonanie co do dużej wartości opisywanego produktu, zachęcając do jego kupna.
  • Ebooki, których trend na rynku wciąż rośnie, a urządzenia mobilne go tylko napędzają. Warto pamiętać, że nie tylko treść, ale i forma jej podania ma znaczenie.
  • Artykuły ekspercie, tworzą pozycję autorytetu, eksperta w danym obszarze. Bardzo dobrze sprawdzają się w działaniach PR.
  • Video, pierwsza myśl, która nasuwa się pewnie większości osób to kanał YouTube. Jednak inne media społecznościowe jak np. Facebook oferują także już osadzanie tego typu rodzaju pliku w postach. Mogą przybierać różną formę, po za standardowymi filmami, również takie, które np. służą pokazaniem działalności firmy, jej historii, osiągnięć, standardów, produktów itp. A także mogą być doskonałym sposobem na przedstawienie prezentacji. Tak jak poniżej o historii content marketingu.

 

  • Webinary, często spotykanie i używane np. przez firmy szkoleniowe. Ta metoda sprawa się jeśli chcemy na odległość nawiązać kontakt z odbiorcami i przekazać im wartościowe informacje np. na temat branżowego eventu.
  • Ikonografiki, potrafią czynić cuda. Nawet skomplikowane i złożone informacje można przedstawić w ciekawy, prosty sposób, a co najważniejsze wzbudzić dzięki nim ciekawość w odbiorcach.
[Infografik] Die Content Marketing-Landschaft 2013

[Infografik] Die Content Marketing-Landschaft 2013

Należy pamiętać  o tym, że wybór narzędzi, styl komunikacji i sama treść musi być zawsze odpowiednio dopasowana do potrzeb grupy. do której kierujemy przekaz. Ich potrzeby muszą zostać zaspokojone. Przydaje się tu również znajomość strategii Inbound marketingu. Polega ona na podejmowaniu takich decyzji, które pozwolą na to, aby to odbiorcy znaleźli bez problemu treść, którą chcemy przekazać.

Emocje decydują, a logika próbuje uzasadnić wybór.

Jak wskazują badania ludzie podejmują decyzje pod wpływem emocji, a ich logiczne myślenie próbuje jedynie uzasadnić dokonanego wyboru. Ile to razy kupiliśmy towar zastanawiając się później nad jego sensem i realnym zapotrzebowaniem, szukając przy tym usprawiedliwienia, aby ta decyzja jak najmniej bolała.

ESP wypiera coraz bardziej USP. 

Standardowe modele tworzenia treści reklamowych bez czynnika emocjonalnego stają się coraz mniej efektywne.

Tych, których emocjami przekonać się jednak nie da, dokonując wyboru na podstawie racjonalnych przesłanek. Jednak nie powinni oni być dla nas ważni. Są to łowcy promocji. Nie są ani wobec nas lojalni, ani też nie tworzą wokół nas społeczności.

 

Emotions-in-content-marketingzdj.http://www.jeffbullas.com/2015/08/19/tap-emotions-boost-content-marketing/

 

Mamy jeszcze w marketingu treści (storytellingu) tzw. efekt substytucji, występujący wtedy gdy dokonanie wyboru staje się wręcz niemożliwe z różnych powodów, które mają jednak zawsze to samo podłoże czyli zbyt szeroka dostępność danego produktu bądź usługi na rynku. Wtedy decyzje podejmowane są przez przywiązanie do marki. O storytellingu czyli sztuce opowieści innym razem.

Ludzkie cechy dają siłę marce.

Obecnie standardem w budowaniu strategii komunikacji jest nadawanie ludzkich cech marce. Można dokonać tego tworząc dla niej bohatera. Tak jak Orange stworzyło Serce i Rozum, albo Danio Małego Głoda. Czasami to one potrafią przywiązać na stałe klienta do marki. Jednak bez właściwej narracji nie da się osiągnąć dobrego efektu, a nawet można marce zaszkodzić. Niestety treść raz wypuszczona w świat wirtualny pozostaje w nim na zawsze i jest ona modyfikowana na przeróżny sposób.

Brand hero mogą dać contentowi olbrzymi ładunek emocjonalny, sprawić, że marka stanie się wiarygodna i zwiększyć efekt przywiązania. Tak jak z Heniem promującym sieć sklepów Tesco. Gdy w świat została wysłana wiadomość o tym, że zniknie z reklam, setki tysięcy fanów za pośrednictwem np. fanpage wyraziło protest i smutek tym faktem.

 

serce-i-rozum-app-facebookzdj. http://marketinglink.pl/serce-i-rozum-interaktywnie-o-nas-kampania-generuje-reklamy-na-bazie-informacji-z-facebooka/

 

Pamiętać należy o jednej ważnej zasadzie!

Sprzedaż się zwiększy, gdy najpierw samemu da się coś wartościowego i zdobędzie zaufanie.

<p>Udostępnij:</p>
Share on Facebook
Facebook
0

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij