Kluczowe zasady współpracy zespołowej
Nie ma „ja” w ZESPOLE
Nie ma takiej drużyny sportowej, która odniosłaby sukces, przypisując go jednej osobie. Sukces zależy od spójności całego zespołu. Każdy członek zespołu odgrywa kluczową rolę w sukcesie i do osiągnięcia sukcesu potrzebny jest cały zespół. Od pomysłu na strategię do stworzenia informacji prasowej, do pracy nad znalezieniem odpowiednich mediów, po obsługę klientów, aż po inne, pozostałe działania. Każdy odgrywa kluczową rolę w „grze”.
- Właściwy trener
Skuteczne zespoły nie mogą funkcjonować bez odpowiednich wskazówek od profesjonalisty, który gra w tę grę od lat. Zespół potrzebuje odpowiednio przygotowanego i doświadczonego mentora, który będzie potrafił w skuteczny sposób poprowadzić go do sukcesu. To osoba, która dzięki bogatemu doświadczeniu będzie źródłem wartościowych i praktycznych porad oraz użytecznej wiedzy. Poświęci swój czas i energię z pełnym zaangażowaniem, aby dostarczać wiedzę i umiejętności oraz doświadczenia w kontekście obsługi, rynku oraz pracy i efektywności zespołowej. - Właściwi gracze
Aby być zwycięską drużyną w grze sportowej, potrzebujesz odpowiedniej grupy osób z różnymi zestawami umiejętności, które wpływają na efekt osiąganego celu. - Zdolność do nauki
Aby grać o zwycięstwo, należy wciąż dostosowywać strategię w grze, po to, aby zapewnić klientom najlepsze kampanie. Od znalezienia nowych sposobów na obsługę mediów społecznościowych do sposobu, w jaki można dotrzeć do kontaktu z mediami. Wzajemne uczenie się, wymiana doświadczeń i informacji przekładają się bezpośrednio na proces wspólnego rozwoju i stawania się coraz silniejszym zespołem. - Właściwe nastawienie
Aby osiągnąć sukces w zespole, każdy musi mieć odpowiednie nastawienie. Ważne, aby motywatorem było to, co pozwoli właściwie wykorzystywać umiejętności każdego z członków zespołu. Warto ustalić jedną datę, podczas której będą odbywać się wspólne spotkania, np. w każdy poniedziałek rano, aby omówić każdego klienta, nawet jeśli nie dotyczą one bezpośrednio konkretnej osoby (nie pracuje z klientem). Wzajemna wymiana pomysłów daje energię na działanie, które przekłada się na sukces. Można to porównać do przedmeczowej rozmowy w meczu sportowym. Jest ona ważna, aby zespół był na dobrej drodze i miał właściwe nastawienie.
Praca zespołowa to klucz do efektywności sprzedażowej
- Zbieraj informacje zwrotne i działaj na ich podstawie
Informacje zwrotne pozwalają tworzyć lepsze doświadczenia dla klientów. Od komentarzy w mediach społecznościowych po odpowiedzi na wiadomości e-mail. Zespół ds. komunikacji jest doskonałym kanałem pozwalającym wykorzystać zebrane informacje do stworzenia strategii obsługi klienta, która odpowiada w sposób konkretny i właściwy na aktualne potrzeby klientów. - Partnerstwo z zespołem ds. doskonałości klienta
Doświadczenie klienta jest czynnikiem, który wyróżnia markę. Aby marka mogła uzyskać przewagę konkurencyjną, wszyscy w organizacji muszą być zgrani i komunikować się w sposób spójny. Dzięki temu klienci otrzymają jednolity komunikat, niezależnie od tego, jakie kanały (broszura, strona internetowa, media społecznościowe, informacje prasowe) będą wykorzystane. - Stwórz przekonującą narrację
Wraz z rozwojem nowych technologii i różnych mediów istnieje obecnie więcej możliwości niż kiedykolwiek wcześniej w dotarciu do opinii publicznej, co oznacza również większą konkurencję i szum informacji, przez który trzeba się przebić. Zespoły PR i komunikacji tworzą wspólnie przekonującą narrację i wartość dla klientów. - Postaw na empatię
Empatia to najważniejsza umiejętność przywódcza, pozwala ona odczuwać potrzeby i odpowiadać w sposób właściwy, poprzez odpowiednie kanały i sposoby komunikacji. Jednocześnie dając sygnał otoczeniu o tym, że marka bardzo aktywnie i uważnie go słucha i reaguje na otrzymane informacje. Zwłaszcza w kontekście podejścia w oparciu o ludzi i ich potrzeby. - Wykorzystaj trendy oparte na danych
Wszystko zależy od interakcji! Jeśli klient nie angażuje się w relacje z marką, to oznacza, że pojawił się w niej błąd i należy wprowadzić zmiany. Czyli zastosować inne podejście do strategii PR w zakresie customer experience. Interakcje są napędzane przez zaangażowanie i zrozumienie różnych punktów styku w podróży klienta. Trendy oparte na danych stanowią cenny zasób w procesie planowania i mierzenia efektów, które pozwalają na opracowywanie kolejnych działań. - Uzyskaj akceptację wszystkich działów
Realizacja planu marketingowego zaczyna się od pracy zespołowej i przejrzystości. Ważne, aby zespoły PR i komunikacji były gotowe i zaangażowane w nowe strategie, kampanie i sposoby na generowania pomysłów. Wszyscy zaangażowani powinni mieć poczucie, że są częścią tej samej strategii. - Analizuj odpowiedzi na ankiety klientów
Po więcej informacji zapraszamy na nasze szkolenia, które realizujemy przy współpracy z Prosto o marketingu i sprzedaży
Leave a Comment